• Poniedziałek, 17 grudnia 2018
  • Imieniny: Olimpii, Łazarza, Jolanty

Informacje

Po raz trzeci nie wybrano firmy, która zaprojektuje linię kolejową Podłęże-Piekiełko

Data: 6 grudnia 2018, Czwartek / Ilość wyświetleń: 233

Już od roku Polskie Linie Kolejowe nie są w stanie wybrać firmy, która zaprojektuje nową linię kolejową Podłęże - Piekiełko wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka - Nowy Sącz. Po raz trzeci nie udało się rozstrzygnąć przetargu na te prace na skutek odwołania.

Przetarg na projekt dla inwestycji, która skróci do dwóch godzin drogą pociągiem z Krakowa na Podhale, ogłoszono we wrześniu 2017 roku. Do przetargu wartego ponad 200 milionów złotych stanęły trzy firmy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy już trzykrotnie firma, której ofertę odrzucano, odwoływała się do Krajowej Izby Odwoławczej, a KIO nakazywała PLK jeszcze raz przeanalizować oferty i wskazać zwycięzcę przetargu. Także tym PKP PLK wybierały francuską Agis Rail. W ostatnim tygodniu listopada firma z Francji dostała od PLK kontrakt na 212 mln zł, ale ponownie, po raz trzeci, wpłynęło odwołanie od konkurencyjnej firmy i przetarg nie został rozstrzygnięty. - Oczekujemy na rozstrzygnięcie odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą -mówi w rozmowie z TVP Kraków Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Prace przygotowawcze, to I etap realizacji ważnego przedsięwzięcia inwestycyjnego PLK, które zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Wykonawca dokumentacji projektowej, dostarczy zarządcy infrastruktury kolejowej opracowania, niezbędne dla przeprowadzenia wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych. Będzie to m.in. koncepcja programowo-przestrzenna (KPP), projekty budowlane i wykonawcze, oraz decyzje administracyjne (w tym m.in. decyzja lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, pozwolenia wodnoprawne). Przygotuje również materiały przetargowe wymagane do ogłoszenia postępowań przetargowych na roboty budowlane.

Etapy II i III planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponadkilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do lepszej komunikacji.

Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 h, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.

Wartość przedsięwzięcia „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.

Warto przypomnieć, że w marcu tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę o wartości 330 mln zł na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane.

Źródło: Podhale24.pl

Dodaj kometarz

Podaj sumę cyfr 5 i 2: *
* - pole obowiązkowe

Regulamin

Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników – nie są stanowiskiem Redakcji. Redakcja zastrzega sobie prawo do niepublikowania komentarzy, które łamią niniejszy Regulamin, który stanowi, że: nie będziemy dopuszczać do obrażania ludzi, obrzucania się błotem, wyśmiewanie się z kogoś, z czyichś ułomności lub wad. Usuwane będą komentarze zawierające wulgaryzmy, chamskie wypowiedzi, nawołujące do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, rasistowskie, zawierające pomówienia i oszczerstwa. Mniej zaostrzone kryteria będą się tyczyć osób publicznych - ci nawet z ostrą krytyką muszą się liczyć, bo jest wpisania ich działalność. Nie będą też publikowanie komentarze w sposób rażący odbiegające od tematu, ujawniające dane osobowe, zawierające nieuzasadnione linki do innych stron www, adresy e-mail, dane teleadresowe, reklamy, komunikaty itp.

zobacz więcej »