• Gorczański Portal Informacyjny
Reklama
Wiadomości
Data: 26 września 2012, Środa / Ilość wyświetleń: 5427

Wschodnia peregrynacja orkiestry z Mszany Górnej (zdjęcia)

Dzięki wsparciu gminy Mszana Dolna i środkom własnym oraz dzięki pomocy sponsorów Orkiestra Dęta OSP z Mszany Górnej mogła wyjechać za granicę - na Ukrainę.

Orkiestra pierwszego dnia dotarła do miasta Sambor i uświetniała swoją grą wieczorną mszę świętą. Liturgia ta prowadzona była w języku polskim, ponieważ tamtejsi parafianie to w większości Polacy. Po zakończonej Eucharystii dla wszystkich zgromadzonych koncertowaliśmy na placu kościelnym. Następnego dnia wyruszyliśmy w dalszą podróż. Tym razem naszym celem był Lwów. Tam, odbyły się centralne uroczystości 600-lecia Archidiecezji i Metropolii Lwowskiej, w których uczestniczyło ok. 2 tys. osób. Graliśmy na procesji, która przeszła ulicami miasta i dziękczynnej mszy św., której przewodniczył osobisty papieski wysłannik, kard. Jozef Tomko. Tym razem liturgię prowadzono w trzech językach: polskim, ukraińskim i po łacinie. Z okazji jubileuszu Metropolita Lwowski, abp Mieczysław Mokrzycki, zawierzył archidiecezję jej patronce, Matce Bożej Łaskawej - Ślicznej Gwieździe Miasta Lwowa.

Po tej uroczystości obok Katedry Lwowskiej wystąpiliśmy na specjalnie przygotowanej na tę uroczystość scenie. Zaprezentowaliśmy swoje najlepsze utwory, a także kilka melodii zagórzańskich. Korzystając z pobytu w tym mieście odwiedziliśmy cmentarz „Orląt Lwowskich", gdzie zapaliliśmy znicz i pomodliliśmy się w intencji wszystkich tam spoczywających. Nie zapomnieliśmy także odwiedzić grobu patronki Szkoły Podstawowej Nr 1 w Mszanie Górnej, Marii Konopnickiej. Tego samego dnia, późnym popołudniem, wybraliśmy sie do Opery Lwowskiej. Na scenie mieliśmy okazję zaprezentować ulubioną pieśń Jana Pawła II, „Barkę". Potem wspólnie z wszystkimi obecnymi obejrzeliśmy film „Ciebie Szukałem". Na rynku, przed operą, także zagraliśmy kilka zagórzańskich utworów. Wieczorem udaliśmy sie do pobliskiej parafii, gdzie zostaliśmy przyjęci na nocleg na plebanii. Tam też następnego dnia zapewniliśmy oprawę muzyczną porannej mszy św. Po niej znowu koncertowaliśmy dla wszystkich, ukraińskich tym razem, parafian. Dwie godziny później, już z powrotem byliśmy w mieście Sambor, gdzie w pobliskiej wiosce, w kościele pochodzącym z XVII wieku, uczestniczyliśmy w dożynkach. Na prośbę księdza proboszcza z Sambora koncertowaliśmy również na uroczystości związanej z dniami tego miasta, w której uczestniczyło ponad tysiąc osób. Podczas naszej wschodniej podróży towarzyszył nam ksiądz Marian Bański, proboszcz z Mszany Górnej. Bardzo mile będziemy wspominać ten wyjazd i mamy nadzieję, że będziemy mieli jeszcze okazję tam wrócić.