• Wtorek, 7 lutego 2023
  • Imieniny: Romualda, Ryszarda, Sulisława

Informacje

Aby coś sprzedać, należy odpowiednio to zaprezentować. Visual Merchandiser i jego zadania

Data: 2 grudnia 2022, Piątek / Ilość wyświetleń: 504

Konsumenci to wzrokowcy – na podstawie wizualizacji produktu potrafią ocenić czy warto jest przyjrzeć się mu bliżej, czy może ominąć go szerokim łukiem. Aby zmotywować klientów do zakupu, dziś należy skupić się na jego ekspozycji. Visual Merchandiser to osoba, która ukierunkowana jest na konkretny cel.

Jest nim stymulowanie konsumentów do kupna większej liczby produktów, wykorzystując do zwiększenia sprzedaży całej gamy technik. VM zajmuje się szczegółowym rozmieszczaniem asortymentu oraz układem stoisk w sklepie, a także dbaniu o atmosferę mającą sprzyjać zakupom. Jak zostać VM? Najlepszą ze współcześnie dostępnych opcji jest udanie się na kurs, który przygotowuje do stania się Visual Merchandiserem.


Jakie cechy powinien posiadać dobry VM? Lista predyspozycji pożądanych przez pracodawców


Visual Merchandiser dba przede wszystkim o aspekty oddziałujące na zmysły, dlatego powinien cechować się on doskonałym wyczuciem estetyki, a także znać techniki psychologiczne generujące wzrost sprzedaży. VM najczęściej pożądany jest w sklepach produktowych, oferujących ubrania czy sprzęty – ich odpowiednia ekspozycja (na manekinach lub standach) jest wręcz kluczowa, aby zwiększyć przychody danej firmy.


Wśród głównych obowiązków Visual Merchandisera wymienia się:
•dbanie o pozytywny wizerunek marki
•odpowiednia ekspozycja produktów stworzona zgodnie z ustalonymi zasadami
•utrzymywanie dobrych relacji z partnerami biznesowymi
•koordynowania i obsługa akcji promocyjnych w punktach sprzedaży
•wdrażanie standardów VM poprzez holistyczne budowanie spójnego wizerunku brandu


Jeżeli znamy już obowiązki, warto zapoznać się z cechami, które z pewnością ułatwią zdobycie umiejętności niezbędnych do tego, by móc objąć pożądane stanowisko.

Profesjonalnego Visual Merchandisera powinny cechować:
•kreatywność
•wyobraźnia przestrzenna
•zaangażowanie i dokładność
•samodzielność i odpowiedzialność
•zorganizowanie
•stałe pozyskiwanie wiedzy w zakresie designu


Merchandiser może pracować praktycznie w każdym sklepie, jednak największa liczba ofert dotyczy bezpośrednio sklepów sieciowych, którym zależy na jednolitości wyglądu wszystkich filii. Na tym stanowisku nie wymaga się doświadczenia potwierdzonego studiami – dobrze jest jednak zainwestować w kurs przygotowawczy. Na stronie www.creator.net.pl szkoleniowcy szczegółowo opisali założenia kursów z zakresu Visual Merchandisingu, udostępniając publicznie program kursu oraz informacje na temat miast, w których odbywają się zajęcia.


Kurs Visual Merchandisingu i płynące z niego zalety


Pracodawcy szukają Visual Merchandiserów, którzy dysponują odpowiednią wiedzą teoretyczną i wykazują się wcześniej wymienionymi umiejętnościami. Kurs pozwala więc na poznanie VM od podszewki, dzięki czemu uczestnicy finalnie będą w stanie przedstawić najważniejsze zasady ekspozycji, zasady oddziaływania kolorów czy wpływ wizerunku sklepu na wizerunek marki. Dodatkowo już na samym początku kursanci wyzbędą się najczęstszych błędów w ekspozycji, co przełoży się zaś na efektywność ich pracy. Kurs Visual Merchandisingu oferuje Szkoleniowa Placówka Oświatowa CREATOR, działająca na terenie Wrocławia, Krakowa, Warszawy i Gdańska. Inwestycja w siebie jest jedną z najlepszych możliwych form rozwoju osobistego. Szkolenie daje zaś możliwość poznania samego siebie – swoich mocnych i słabych stron.


Materiał promocyjny