• Gorczański Portal Informacyjny
  • Czwartek, 25 kwietnia 2024
  • Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Reklama
Wiadomości
Data: 4 lutego 2012, Sobota / Ilość wyświetleń: 5189

Powstało Koło Stowarzyszenia ONR Podhale w Rabce-Zdroju

2 lutego w Rabce-Zdroju odbyło się spotkanie organizacyjne miejscowych działaczy narodowych z pełnomocnikiem nowotarskich struktur Stowarzyszenia Obóz Narodowo-Radykalny Podhale, podczas którego oficjalnie powołano Koło ONR Podhale w Rabce-Zdroju - podało Biuro Informacyjne Stowarzyszenia ONR Podhale.

W komunikacie czytamy: "Pełnomocnikiem nowych struktur został Marek Cislik. Jest to już 4 oficjalne Koło Stowarzyszenia ONR Podhale na Podhalu. Zasięg terytorialny Koła Rabka-Zdrój będzie obejmował następujące miejscowości: Rabka-Zdrój i okolice, Mszana Dolna i okolice, Jordanów i okolice, Lubień i okolice oraz dodatkowo, Maków Podhalański i okolice, i Sucha Beskidzka i okolice. Po spotkaniu, w Rabie Wyżnej poza afiszami promującymi nowoczesny nacjonalizm rozwieszono także kilkadziesiąt plakatów z okazji 65 rocznicy mjr Józefa Kurasia „Ognia”, które są częścią szerszej inicjatywy informacyjnej na terenie Podhala - Wyklętych pamiętamy - mjr Józef Kuraś „Ogień” w której poza Stowarzyszeniem ONR Podhale uczestniczy również Grupa Rekonstrukcji Historycznej "Ogniowcy".

Źródło: www.onrpodhale.boo.pl / Opracował (mr)
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

kasia
12.02.2012 13:15
IP: 217.173.186.145

"Działacze przedwojennego ONR i OP trafiali do różnych organizacji, często w sposób zupełnie przypadkowy lub w wyniku spontanicznej decyzji. Podobnie stało się na początku 1940 r. z częścią członków Grup Szkolnych ONR z Gimnazjum im. Stefana Batorego, w tym z Janem Bytnarem, który w rozmowie ze swoim przełożonym z GSz ONR, Gustawem Potworowskim, stwierdził, że "ciągnie do czynnej walki". Mimo perswazji Potworowskiego, który był zdania , że jest to postawa nieodpowiedzialna i nie czas na działalność tego typu, Bytnar i część jego kolegów z harcerstwa i GSz ONR zasilili tworzącą się organizację konspiracyjną małego sabotażu "Wawer", a później Szare Szeregi". Źródło "Duch Młodych" wyd. IPN. Wszyscy wiemy kim był Jan Bytnar pseudonim "Rudy" - ONR, Szare Szeregi, "Kamienie na Szaniec"... Daje do myślenia co? :P

Rabczanin1976
11.02.2012 19:58
IP: 173.169.74.22

Czy był antysemitą? - Tak, zdecydowanie. Należał do "piątek" ONR-u. Utajnionej struktury wewnątrz gimnazjów i liceów, które miały od dołu formować przyszłe pokolenie narodowców i tworzyć wielki ruch narodowy. Więcej... http://wyborcza.pl/1,87648,11122127,Strzal_w_plecy.html?as=2&startsz=x#ixzz1m6KnQ7qt

HakuFuku
10.02.2012 22:49
IP: 80.51.142.185

Jak powiedziałeś wierzę w co chcę a ufam tylko własnemu rozsądkowi i doświadczeniu jakoś do tej pory mnie nie zawiodło. Ci dzisiejsi 30-40-50 latkowie jak powiedziałeś też byli młodzi albo młodsi z częścią miałem nawet nieprzyjemność mieć do czynienia w czasach ich młodości (czasu błędów i wypaczeń kiedy to raz gonili a innym razem byli gonieni ach.. młodość musiała się wyszumieć) Co do idei to ja już w takie gadki nie wierzę nie ma czegoś takiego są jedynie powiązania i interesy Tak tak powiesz że albo jestem zgorzkniały albo straciłem wiarę albo zamieniłem się w krwiożerczego lewaka nic z tych rzeczy mam swoje ideały i twardo stąpam po ziemi a nade wszystko nienawidzę być manipulowany. Musisz być chyba bardzo naiwny myśląc że jakiś polityk czy to mniejszy czy to większy chwaląc daną grupę robi to ot tak z sympatii ???. Raczej dba o elektorat zgodnie ze starożytnym przysłowiem Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek- tak tak jestem bardziej niż pewien, iż doskonale rozumiesz takie Piarowskie zagrywki. Skłamałbym również twierdząc że nie zgadzam się z ONR-em w niczym . Ale już tyle ludzi i organizacji chce mojego "dobra" że ja o to swoje dobro postanowiłem zadbać sam znajdując własny złoty środek. Tak wiem wiem w kupie siła ale jak zmieniać grupy nie zmieniając jednostek? a najprościej zacząć od siebie - chyba się już powtarzam

Endriu
09.02.2012 20:37
IP: 217.173.186.145

Ależ niech Ci się kojarzy, tyle, że - to już pisałem - żydowskie, sanacyjne, ludowe, socjalistyczne ówczesne organizacje miały podobne mundury. Mam rozumieć, że ich mundury też kojarzą Ci się z Hitlerjugend, czy tylko te narodowców? Wielu osobom różne rzeczy się kojarzą, ale to, że komuś coś się kojarzy nie czyni tego faktem. Przykład, kiedyś znajomym pokazałem letnie mundury funkcjonariuszy Straży Granicznej, zielone spodnie piaskowe koszule. Stwierdzenie: te koszule to jakieś brunatne, nazistowskie. Idźmy dalej i zastanówmy się, czy SG propaguje faszyzm, a umundurowaniem nawiązuje np. do SA? Oczywiście, że NIE, takie rozumowanie jest czystym absurdem. Widzisz, nie zgodzę się z Tobą, np. w deklaracji ideowej omawianej organizacji akurat nie da się nie zauważyć czegoś głębszego. Bije tu bezinteresowny idealizm i wiara oscylująca wokół hasła: BÓG, HONOR, OJCZYZNA, które jest dla członków wyznacznikiem drogi na całe życie. Osobiście nie popieram światopoglądu ONR Podhale, ale organizacja ta imponuje mi właśnie swoim idealizmem, bezinteresownością, dynamiką, wiarą we własne ideały, pracą na rzecz ojczyzny i narodu. Niestety tego brakuje dzisiaj u innych w polityce. A co do programu, akurat dobrze znam lokalną scenę polityczną i z przykrością stwierdzam, że jeśli idzie o regionalny program żadne z zakopiańskich ugrupowań, stowarzyszeń, organizacji poza WYBORCZYMI OBIECANKAMI nie pokusiło się o opracowanie takich założeń, co dla mnie szczerze mówiąc jest dość dziwną sprawą. I tu kolejny plus dla tego stowarzyszenia. ONR Podhale ma jedną przewagę nad innymi, w swojej działalności szuka nowych rozwiązań, a jego sposób działań jest na Podhalu pewnym novum. Oferują coś stary i młodym. Dlatego też ich przekrój wiekowy zaczyna być coraz bardziej zróżnicowany. To już nie jest tylko młodzież. Człon to 30-40-50-latkowie. Dostrzega to nawet obecny burmistrz Zakopanego J. Majcher, który przypominam jest adwersarzem politycznym podhalańskiego ONR. W jednym z wywiadów mówił on: "Mam wrażenie, że coraz więcej ich widać. Mają jakąś dynamikę". Skoro działania ONR Podhale doceniają i zauważają w pozytywnym świetle ich przeciwnicy, to powinno dawać to do myślenia, prawda? Przynajmniej mnie daje. Bo jedno to nie zgadzać się z ich poglądami, a drugie to rzucać oskarżenia, które nie mają potwierdzenia i w historii i w dzisiejszych czasach. Pozdrawiam.

bulowski
09.02.2012 19:14
IP: 157.25.13.164

Hakufuku a czy ty ?jesteś dobrym studentem?

HakuFuku
09.02.2012 14:39
IP: 80.51.122.214

Endriu z całym szacunkiem zdaję sobie sprawę że strój to w tym naszym sporze rzecz marginalna - można się kłócić ale Ten strój kojarzy mi się jednoznacznie i kropka zdania nie zmienię. Przyjmuję do wiadomości twoje tłumaczenie ale przeprowadź taki niewielki eksperyment pokaż komukolwiek na ulicy zdjęcie takiego brysia w mundurku a potem przeanalizuj dane. Miałem niechlubną okazję natknąć się ma jakiś wiec w Myślenicach parę lat temu i to co zobaczyłem zniesmaczyło mnie do takiego stopnia że miałem odruch wymiotny (pomijam tu już słynne rzymskie saluty i bluzgi na przechodniów). Co do patriotyzmu wymienianych osób ja go również absolutnie nie neguję ale czasy się zmieniły i walkę prowadzić trzeba w inny sposób Tzn zacząć ją samego siebie, walnąć się w pierś i zastanowić czy jestem dobrym, dzieckiem, uczniem, mężem, ojcem, dziadkiem, przedsiębiorcą, pracodawcą, urzędasem Polakiem, a przede wszystkim Człowiekiem. Czytając program Stowarzyszenia nie dostrzegam w nim żadnej głębi ot parę wzniosłych frazesów parę oklepanych "kłytów martekingowych".

Endriu
09.02.2012 09:08
IP: 217.173.186.145

HakuFuku wykształcony to ja może jestem, ale czy od razu czyni mnie to światłym? Chyba jednak tak to nie działa. Ale polemika przecież nie o mnie ;). Sugerujesz, że w Polsce na mundurach hitlerjugend wzorowali się poza narodowcami oczywiście, organizacje żydowskie, socjaliści, komuniści, ludowcy i sanacja? Dodajmy może do tego jeszcze harcerzy, Sokołów, Halerczyków i kilka innych organizacji. Czy zresztą uniformizacja ówczesnych organizacji oznaczała, że są one faszystowskie, ze wzorowały się na hitlerjugend? Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi najzwyczajniej NIE! To byłoby zbyt duże uproszczenie. Nie inaczej też jest z osobami ze świata nauki, kultury, polityki itp., które nigdy nie były faszystami, ba nawet nie były nacjonalistami (sporo nazwisk wymieniłem niżej, mogę jeszcze uzupełnić listę jeśli sobie tego życzysz), a na początku, gdy faszyzm powstawał z podziwem przez chwilę spoglądali na tę doktrynę polityczną jako zaporę przed widmem rewolucji komunistycznej jaka po I wojnie światowej wisiała nad Europą. Czy ów fakt czyni z nich faszystów czy sympatyków faszyzmu? Tu również odpowiedź brzmi NIE, wiec proszę nie pisz mi o implikacjach idei tak odmiennych od siebie jak chociażby polska myśl narodowa i faszyzm...

HakuFuku
08.02.2012 17:58
IP: 80.51.142.185

No nie Robercie jasnowidztwo w dzisiejszych czasach to jakaś plaga podobnie jak monopol na wiedzę o zainteresowaniach (ja też już twoje znam więc jest remis). Endriu dzięki wielkie za wykład był imponujący jednak ja nie rajcuję się długością sprzączki czy też głębokością czapeczki tudzież berecika. Bardziej chodziło mi o stronę wizualną ( porównaj sobie zdjęcia wszystkich formacji te z okresu międzywojennego oraz te dzisiejsze). Zdaje sobie sprawę że ideami quasi nacjonalistycznymi rajcowali się ważni tamtej epoki ale syndrom "zrytego beretu" nie jest wynalazkiem dzisiejszym. Później większość z nich mogła doświadczyć dobrodziejstw tej jakże praktycznej ideologii między 39 a 45r. Część nie pojęła lekcji. Ale jako człowiek światły i wykształcony zdajesz sobie sprawę jakie implikacje niosą za sobą pewne trendy polityczne. bulowski - odpowiadając na twój post myślę że nie zrobię tego z obawy że zaskoczysz mnie niczym "Szybki Lopez" widzę że cię zelektryzowała nazwa LOVE PARADE - Mimo wszystko pozdrawiam wszystkich komentujących bo dobrze się z Wami bawię.

kasia
08.02.2012 16:57
IP: 217.173.186.145

Misiek zapomnij. Jak będą działać tak jak w Zakopanem i Nowy Targu to na "łysych pałach i piwie" się nie skończy.

bulowski
08.02.2012 12:39
IP: 176.100.192.174

hakufuku -kukumamuniu!tyłek porządnie sobie wysmaruj wazeliną jak pojedziesz na tą zboczoną paradę!

Robert
07.02.2012 21:17
IP: 176.100.193.97

@HakuFuku patrząc na Twoje zainteresowania to Ty z pochodów pamiętasz może marsz pokemonów

Endriu
07.02.2012 21:15
IP: 217.173.186.145

HakuFuku, co za bzdury pleciesz. Może pora wrócić do szkoły?! Ale rozumiem, że porównywanie polskich narodowców do nazistów i faszystów jest celowym Twoim zabiegiem. Hitlerjugend miał całkiem inne umundurowanie. Koszule OWP były długie zakładane na spodnie przepasane pasem i koalicyjką, koloru szaro-piaskowego, a hitlerjugend i włoskie były wkładane do spodni koloru brunatnego i czarnego. Co więcej polscy narodowcy mieli spodnie i berety koloru granatowego, a Niemcy i Włosi spodnie czarnego i brak beretów. I aby nie było, podobny militarny strój w Polsce miały organizacje żydowskie, ludowcy, komuniści, socjaliści, sanatorzy i wiele, wiele innych organizacji. Ci również mieli koalicyjki, pasy, jednakowe koszule itd., więc uniformizacja nie była tylko przypadłością polskich narodowców. Pan Roman akurat był przeciwnikiem zarówno nazizmu jak i faszyzmu. Chociaż należy to przyznać, że jeśli idzie o faszyzm włoski to w początkowej jego fazie podziwiał jego militarny styl i retorykę, a nie samą ideę. Tyle, że w ówczesnej Europie nie był wyjątkiem. Wówczas o faszyzmie pozytywnie wypowiadali się tuby europejskich salonów politycznych, naukowych i kulturalnych takie jak: lord Curzon, sir Neville Chamberlain, Winston Churchill, hinduski pacyfista Mahatma Ghandi, belgijski socjalista Henrik de Man; postępowy utopista H.G. Wells, dramaturg G.B. Shaw, wynalazca psychoanalizy - Zygmunt Freud, konserwatysta i rojalista T.S. Eliot, prawosławny myśliciel M. Bierdiajew, abp Canterbury i wielu, wielu innych. Oni tez byli faszystami, nazistami? Dla ogłady i poznania tematu polecam książkę "Faszyzm włoski i hitleryzm w publicystyce Romana Dmowskiego w latach 1922-1939". Życzę miłej lektury i owocnego dokształcania, zamiast plecenia bzdurnie nie mających pokrycia w historii i współczesnej rzeczywistości :P. MARSZ NIEPODLEGŁOŚCI liczył ostatnio niemal 30 tys., a ta Twoja LOVE PARADE w Polsce, z którą jak mniemam sympatyzujesz prędko nie osiągnie takiej frekwencji. I dobrze :).

misiek
07.02.2012 19:35
IP: 79.191.73.35

No, cóż, brunatni podnoszą głowy! Czujność, panowie. Faszyzm to nie żarty! Oczywiście, mamy nadzieję, że na łysych pałach i piwie się skońćzy. Ale czujność zachować należy.

HakuFuku
07.02.2012 18:12
IP: 80.51.142.185

I co Robercie mam cię za represjonowanego czy kombatanta uznać boś z flagą na 1 maja latał. Ja też łaziłem a wychowawczyni kazała mi nawet wierszyk mówić i żyję. Wracając do tych gejowskich mundurków - fakt już przed wojną OWP skroiła sobie takie ale wzorowała się na mundurkach włoskich czarnych koszul i hitlerjugend wz. z 1922r., z resztą Romuś Dmowski zawsze rajcował się włoskim faszyzmem a i z niemieckiego właśnie te najgorsze wzorce wyłowił. (choć oficjalnie myśl była czysto polska). PS. Już nie mogę doczekać się Waszej dumnej LOVE PARADE.

Robert
06.02.2012 22:07
IP: 176.100.193.97

@HakuFuku z pewnością będę czuł dumę !!! nie jak w 1 maja 1980 jak mi założyli wyświechtaną bluzę ze szkoły i kazali nieść literkę "M" przed LIO w Moskwie, a ćwiczeń przed tym pochodem było, oj było...więc smarku zamilcz

Endriu
06.02.2012 21:08
IP: 217.173.186.145

HakuFuku co Ty pleciesz? Jeśli już to wzorowanych na mundurach przedwojennych narodowców z organizacji Obóz Wielkiej Polski z 1926 roku.

HakuFuku
06.02.2012 18:06
IP: 80.51.142.185

Już się nie mogę doczekać jak na 3-go maja nasi "Dziarscy Chłopcy" będą paradować w tych szałowych mundurkach wzorowanych na Hitlerjugend.

kasia
06.02.2012 14:46
IP: 217.173.186.145

Kicia, w zdaniu wklejonym prze z Ciebie, są pewne kłamstwa. Pan Tomasz nie jest pracownikiem tylko właścicielem tej kolejki. Nie jest on również już od dawna wbrew temu co twierdzi Wyborcza, a za nią inne media szefem podhalańskiego ONR. Poza tym skoro niezawisły i niezależny sąd uniewinnił tego pana od wszelkich zarzutów, to czy mamy moralne prawo podważać decyzję sądu? No chyba, że ktoś uzna, że wie lepiej niż sam sąd i policja zajmujący się tą sprawą. GW, tyle, że policja zdementowała oficjalnie doniesienia tej gazety twierdząc, że ma nagrania całej manifestacji, i że nie było na niej żadnych, antysemickich haseł. Wyborcza lubi często koloryzować swoje artykuliki zwłaszcza jeśli dotyczą one środowisk prawicowych. "Polska dla Polaków!" - a dla kogo ma ONA być jeśli nie dla Polaków? "Tu jest Polska, nie Izrael!" - przecież to niezaprzeczalny fakt chociażby geograficzny. A ja powiem inaczej: TU JEST POLSKA, NIE IRLANDIA. Czy to znaczy, że nie lubię Irlandczyków?

GW
06.02.2012 03:43
IP: 173.169.74.22

"....Krzyczeli: "Polska dla Polaków!", "Tu jest Polska, nie Izrael!". Odśpiewali też "Rotę", dodając od siebie strofę: "Nie będzie Żyd pluł nam w twarz!" Jednym z przywódców manifestujących był Tomasz Piczura - syn szefa PiS w powiecie tatrzańskim ..." Zrodlo: GW

kicia
06.02.2012 03:32
IP: 173.169.74.22

Pracownik kolejki turystycznej w Dolinie Chochołowskiej i szef ONR na Podhalu stanął przed sądem za szerzenie nienawiści na tle narodowościowym.

Rabczanin1976
06.02.2012 03:24
IP: 173.169.74.22

http://wyborcza.pl/1,75478,11092036,Zakopane__Koszula_rasistowska__Dowodow_brak.html

Robert
05.02.2012 22:00
IP: 80.51.142.179

do renegat7 Twoje słowa: "Rowność dla wszystkich takie hasło powinno przyświecać teraz nowoczesnemu spoleczeństwu." Takie hasła wpajali mi w PRL za szkolnych lat, a Ty nie wiem ile masz lat...podniecasz się czy czerpiesz siłę z idola Che Guevary

kasia
05.02.2012 21:00
IP: 217.173.186.145

@renegat7 nie ma czegoś takiego jak fundament ideologii NARODOWOŚCIOWEJ. Jeśli już to NARODOWEJ :P, to po pierwsze. Po drugie antysemityzm nie był jednym z fundamentów ruchu narodowego, bo co w tym ruchu robiliby działacze żydowskiego pochodzenia? Oczywiście był wątek ekonomiczny, ale miał on wymiar antyżydowski, a nie antysemicki, a to zasadnicza różnica. Po trzecie, owe żydowskie zagrożenie ekonomiczne w tym czasie nie było wyłącznie domeną endeków, ale również prosanacyjnych konserwatystów z Giedroyciem na czele, chadeków i ludowców. Co więcej ustawy antyżydowskie w Polsce zostały wprowadzone przez władze sanacyjne, a nie endeckie. Powiadasz, że endecy sami do niczego nie potrafili dojść. Spójrzmy kto był związany z obozem narodowym - wymienię kilka nazwisk: LITERACI: Zygmunt Miłkowski, znany powszechnie jako pisarz Teodor Tomasz Jeż, Władysław Reymont, Jan Kasprowicz, Józef Weyssenhoff, Karol Hubert Roztworowski, Stefan Żeromski, Henryk Sienkiewicz, Kazimierz Tetmajer, Adolf Nowaczyński, Adolf Dygasiński, Adam Grzymała-Siedlecki, cała rodzina Gwalbert Pawlikowskich, Stanisław Wyspiański napisał "Wyzwolenie" pod bezpośrednim wpływem gorącej dyskusji z Romanem Dmowskim o narodowych przywarach i po lekturze "Myśli nowoczesnego Polaka"; POECI: Tadeusz Gajcy, Wacław Bojarski, Andrzej Trzebiński, Zdzisław StroińskI, Maryla Wolska i Beata Obertyńska, eseista Stanisław Szczepanowski (autor głośnej "Nędzy Galicji"). Członkowie i zwolennicy Narodowej Demokracji tworzyli także elitę polskiej nauki. Grupie znanych filozofów przewodził światowej miary logik i analityk języka prof. Kazimierz Ajdukiewicz. Następnie cała szkoła wybitnych historyków: Władysław Konopczyński, Wacław Sobieski, Zygmunt Wojciechowski, Wacław Tokarz, Franciszek Rawita-Gawroński, Kazimierz Marian Morawski. I, o czym mało kto pamięta, sam kwiat polskiej myśli ekonomicznej: Jan Rutkowski, Roman Rybarski, Edward Taylor, Stanisław Grabski, Bohdan Wasiutyński, Zygmunt Raczkowski, Jerzy Zdziechowski; INNI: Stanisław Wigura (znany pilot, polski konstruktor lotniczy, inżynier i lotnik), Warmiński Przemysław (zdobył dwa tytuły mistrza Polski w tenisie i wystąpił czterokrotnie w meczach Pucharu Davisa) , Jerzy Edigey (działacz ONR, polski pisarz, adwokat i działacz społeczny o pochodzeniu TATARSKIM), JAN BYTNAR "RUDY"(działacz ONR, żołnierz Szarych Szeregów), Jadwiga Wajsówna (polska olimpijka, rekordzistka świata w rzucie dyskiem i pchnięciu kulą)... i mogę tak wymieniać... masę inżynierów, uniwersytecką kadrę profesorską, artystów, sportowców, ziemian, fabrykantów itp. Masz rację, Ci ludzie, narodowcy nie potrafili do niczego dojść. I na koniec oświecę Cię, nawet we współczesnym zdegenerowanym i zakłamanym świecie, nazywanym przez Ciebie nowoczesnym społeczeństwem nie ma czegoś takiego jak równość dla wszystkich :P.

Klimek
05.02.2012 20:47
IP: 157.25.51.88

Do Renegat 7,jeśli umiesz czytać coś więcej niż jakieś bzdury ogólnikowe ,pewnie napisane jeszcze za propagandy stalinowskiej wielokrotnie powielane bez analizy sytuacji w ówczesnej Polsce, to poczytaj(jeśli Cię to nie przerośnie) w szerszym zakresie sytuacje polityczną ,gospodarczą ,etniczną a przede wszystkim społeczną w okresie międzywojennym II Rzeczpospolitej .Na razie jesteś profanem w tej dziedzinie ,chciałbyś coś powiedzieć ,lecz nie wiesz co ,szukasz w internecie ale i tak nie wiesz o co chodzi .najlepiej Ci wyszedł Twój nick Renegat .do nauki!!

paradox
05.02.2012 20:34
IP: 157.25.51.88

Wszyscy wiemy, że w Polsce nie dzieje się najlepiej, ale popadanie z jednej skrajności w drugą jest najgorszą rzeczą jaka mogłaby spotkać nasz kraj. Myślę, że Ci panowie powinni najpierw zacząć zmiany od samych siebie, tak aby osoby, które ich znają same zobaczyły, że reprezentują coś wartościowego bo narazie z tym rożnie. P.S. Już sam nie wiem co gorsze radykalizm czy liberalizm...

renegat7
05.02.2012 16:29
IP: 157.25.51.88

do kasia> oto jeden z fundamentów ideologi narodowościowej : Jednym z elementów ideologii endecji był antysemityzm. Dmowski uważał Żydów za wroga wewnętrznego – zagrożenie dla Polaków, element obcy, którego prawa należy ograniczać i – w miarę możliwości – usunąć z Polski. Antysemityzm Narodowej Demokracji bazował głównie na kwestiach ekonomicznych. Zagrożenie dla Polaków endecy widzieli w dużym udziale Żydów w handlu, rzemiośle i w warstwach wykształconych (adwokaci, lekarze). Jednym z najczęściej powtarzanych haseł endecji było nawoływanie do bojkotu sklepów żydowskich. Jak widzisz idee mentora narodowców są szkodliwe dla naszego spoleczeństwa. Tacy jak oni sami do niczego nie umieli dojść a lepszych od siebie chcieli tylko wypedzać i likwidować. Rowność dla wszystkich takie hasło powinno przyświecać teraz nowoczesnemu spoleczeństwu.

bulowski
05.02.2012 16:13
IP: 157.25.51.88

czytelnik24 !twoje drugie imię ,to hańba!

CWP !
05.02.2012 15:08
IP: 80.51.142.179

@Czytelnik24 widzę, że stajesz się duchowym wsparciem ONR...lecz czasami nie rozumiesz ironicznych wypowiedzi

czytelnik24
05.02.2012 14:28
IP: 80.51.142.185

CWP! - ty chyba masz jakiś kompleks a prawdziwy patriota krytyki się nie boi "głowa do góry!!!" Będę Was dopingował do działania i trzymał za Was kciuki - Nie wiem dlaczego chcesz aby ten niemiecki, lewacki i wywrotowy element (nie mający poszanowania dla nikogo i niczego) dotykał grobów i mogił naszych obywateli - przecież jako prawdziwy Polak a do tego prawdziwy Patriota musisz być tego świadom. Sama myśl o kierowaniu do antify takiej prośby była by dla mnie hańbą.

kasia
05.02.2012 13:19
IP: 217.173.186.145

@Onyks i Czarna owca, może doczytajcie zanim będziecie powielali bzdury. Dla NARODOWCÓW rasa nie jest żadnym wyznacznikiem sensu stricte. Narodowców, a nie neonazistów, bo to zasadnicza różnica. I może przypomnę Wam, że sporo narodowców ratowało Żydów i zginęło w walce z hitlerowskim okupantem, więc takie porównania delikatnie mówiąc są nie na miejscu. I co ciekawe wielu Żydów było polskimi narodowcami. Oni też według Was byli faszystami i nazistami? @Blitz, akcje pod publiczkę robi się rzadko i raczej w pojedynczym aspekcie, a u podhalańskich narodowców jak widać w relacjach lokalnych portali są one cykliczne i często organizowane. A taki zarzut o interesowności każdemu udzielającemu się charytatywnie można pocisnąć. Tyle, że mnie to jakoś nie przekonuje.

Raba
05.02.2012 13:10
IP: 217.173.186.145

Patriota, tyle, ze na zdjęciu widać jedno piwko i to bezalkoholowe. Poza tym widać jednak po akcjach narodowców, że ich działalność nie kończy się na rozmowach przy tym trunku.

bulowski
05.02.2012 11:57
IP: 176.100.192.174

Zgadza się ! coś przynajmniej pożytecznego robią,a nie tylko narzekają ze jest zle, mówią wprost czego nie lubią i nie tolerują a nie obłudnie ględzą jak inni o tolerancji ,tak naprawdę nie tolerując innego spojrzenia i myślenia na świat od swojego ,Śledząc ostatnio ich działania w internecie dochodzę do wniosku że oni dużo robią dla dobra regionu,chyba się do nich zapiszę!

patriota
05.02.2012 11:17
IP: 157.25.51.88

Narodowcy dawniej to byli ludzie honoru, a Ci na zdjeciach to grupa łysawych panów, którzy lubią pofilozofować przy piwku- jacy to my jesteśmy wyjątkowi czego to my niezrobiliśmy dla tego kraju. Panowie, szczera rada, są lepsze metody przechodzenia kryzysu wieku średniego niz te megalomańskie zabawy w zbawców Podhala.

onyks55
05.02.2012 00:38
IP: 157.25.51.88

Jeden kraj, jedna rasa, jeden porządek. To już było wiec Panom już dziękujemy

blitz
05.02.2012 00:34
IP: 157.25.51.88

do też byłem na ich stronie i uważam że te kilka akcji bylo tylko po to aby zjednywać sobie jak największą liczbę współwyznawców. Bardzo łatwo kupić uczucia obrońcow zwierząt, ludzi kochających szeroko rozumianą wolność jak również "normalnych" patriotów. To taki 'chwyt marketingowy' i mam nadzieję, że ludzie samodzielnie myślący nie kupią tego kitu.

czarna owca
05.02.2012 00:24
IP: 157.25.51.88

idee to oni maja wielkie, hitler też je miał...

Robert
04.02.2012 23:12
IP: 80.51.142.179

@HakuFuku nie obrażaj ! pokaż Ty swoją twarz, twoja odwaga kończy się na anonimowym wpisie w necie...

Robert
04.02.2012 21:45
IP: 80.51.142.179

do Raba, Szacunek dla Ciebie, widzisz na portalach krążą etatowi prześmiewcy i trolle, którzy tylko czyhają na na wiadomości o treściach narodowych, czego się boją nie wiem, piszą o tolerancji ? Niech podadzą jej definicję, z resztą nie muszą...to co na lewo i pośrodku jest ok, nazbyt na prawo jest wrogie...

CWP !
04.02.2012 21:33
IP: 80.51.142.179

@Czytelnik24. wielki prześmiewco prawdziwych wartości: Wspaniała myśl ! jednak mam propozycję byś apel o sprzątanie tego miejsca skierował do niemieckiej antify

Raba
04.02.2012 20:39
IP: 217.173.186.145

wystarczy wejść na ich stronę internetową. Ja uczyniłam to z ciekawości na widok waszych komentarzy. Chyba są jednak niesprawiedliwe. Widać, że sporo dobrego robią. Nie zgadzam się z ich poglądami ale podziwiam. Szacunek dla narodowców.

Czytelnik24
04.02.2012 20:20
IP: 80.51.142.185

Bardzo się cieszę że powstało Koło w Rabce. Wreszcie będzie się miał kto zająć bezdomnymi zwierzakami, Kładł sarenkom sianko do paśników, karmił ptaszki, a przede wszystkim utrzyma porządek na mogiłach z okresu II wojny światowej. Proponuję zacząć już wiosną od porządków na terenie mogiły bohaterów, którzy zginęli śmiercią męczeńską za budynkiem Św. Tereski.

HakuFuku
04.02.2012 19:59
IP: 80.51.142.185

Na ojców założycieli to Panowie nie wyglądają bardziej na zorganizowaną grupę przestępczą :)))

CWP !
04.02.2012 19:31
IP: 80.51.142.179

rozumiem Wasze rozgoryczenie...a propos skrajności...właśnie doszliśmy do skrajności i czas to zmienić !

Rabczanin1975
04.02.2012 19:30
IP: 157.25.51.88

Do Rabczanin1976-ty tą skrajność bardzo dobrze reprezentujesz a tolerancja jest ci obca jak Irlandia!

Rabczanin1975
04.02.2012 19:26
IP: 157.25.51.88

Super! długo czekaliśmy na to wydarzenie! jesteśmy z Wami!jest nas coraz więcej!

zenek
04.02.2012 17:50
IP: 157.25.51.88

mam nadzieję że ich poczynia skupią się na piciu piwka, bo ich idee są zagrożeniem dla równości wszystkich obywateli.

Rabczanin1976
04.02.2012 16:52
IP: 173.169.74.22

...zygac sie chce wszelkimi pseudo grupami skrajnie nacjonalistycznymi.Mielismy juz mlodziesz wszechpolska i ich lyse paly co nie wiedza co to np tolerancja.Kazda skrajnosc jest niebezpiecznia! pozdrawiam serdecznie...

Zobacz także

Gminny konkurs na plakat teatralny

Czwartek, 25 kwietnia 2024 16:05

Jak pozbyć się gruzu zgodnie z prawem?

Czwartek, 25 kwietnia 2024 15:34

The Flash na Roztoki

Czwartek, 25 kwietnia 2024 14:45
Reklama