Rusza budowa dwupasmówki do Nowego Targu

Firmę Stecol Corporation z Chin wygrała przetarg na budowę nowej dwupasmówki od granicy między Chabówką i Rdzawką, czyli od końca istniejącej dwupasmówki, do Nowego Targu. Koszt inwestycji wyniesie 706 mln 244 tys. zł, a czas realizacji inwestycji 49 miesięcy. Do czasu trwania budowy nie będą wliczane okresy zimowe.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Z sześciu złożonych ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej DK47, na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu, 13 lipca 2018 r. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Chińczyków. O wyborze najkorzystniejszej zadecydowała suma punktów przyznanych wg. kryteriów : cena - 60 % , właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni - 9%, równość podłużna nawierzchni - 8%, personel wykonawcy - 6%, termin realizacji kontraktu - 12% oraz zagospodarowanie gruntu rodzimego - 5%. Od dzisiaj przez 10 dni inni wykonawcy, którzy brali udział w przetargu mogą składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty.

W 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju, którą na czas realizacji podzielono na trzy mniejsze odcinki. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment DK47 (dwujezdniowy) do Chabówki i tam włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad