Mszana Dolna: pożegnanie urzędników (zdjęcia)
Z nowym rokiem na emeryturę, po ponad 45 latach pracy odeszła Zofia Czech, zastępca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i Władysław Malec, od zawsze związany z budownictwem i gospodarką przestrzenną - przepracował ponad 46 lat.
Ktoś kto w ostatnich 28 latach i 6 miesiącach odbierał lub wymieniał na nowy swój dowód osobisty, zmieniał miejsce zamieszkania lub stan cywilny, z pewnością spotkał się z Zofią Czech - mieszkanką Dobrej, ale od wielu, wielu lat związanej z mszańskim urzędem. To właśnie w Mszanie Dolnej, 1 sierpnia 1970 roku, swoją przygodę z administracją państwową rozpoczęła, co dopiero "świeżo upieczona" absolwentka Technikum Ekonomicznego w Limanowej, 19-letnia wtedy Zofia Czech (wtedy jeszcze znana pod nazwiskiem panieńskim Mycoń) w mszańskim Prezydium Miejskiej Rady Narodowej pracuje na stanowisku referenta do roku 1975. 1 lutego tego samego roku rozpoczyna kolejny etap życia zawodowego - podejmuje pracę jako starszy referent w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Powiatowego w Limanowej. Jednak już po miesiącu znajduje zatrudnienie w Zarządzie Gospodarki Terenami - w tej limanowskiej instytucji otrzymuje angaż st. referenta i zajmuje się sprawami ekonomicznymi. Do Limanowej dojeżdża aż do roku 1984, kiedy to z dniem 1 lipca zmienia kierunek dojazdów i zamienia stolicę powiatu na stolicę Zagórzan. Z mszańskim urzędem wiąże się na długie 28 lat i 6 miesięcy. Nie od razu jednak obejmuje szeroko pojęte, tzw. sprawy "obywatelskie" Rozpoczyna w wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami, dopiero tuż przed rokiem 1990 zostaje mianowana zastępcą kierownika mszańskiego USC i pełni tę funkcję do dnia przejścia na emeryturę.
W sylwestrowe popołudnie p. Zofia Czech i p.Władysław Malec zaprosili na ostatnią wspólną kawę swoje koleżanki i kolegów z mszańskiego magistratu. Były kwiaty, medale i prezenty. Była także lampka szampana i był czas na podsumowanie lat spędzonych za biurkiem urzędniczym, dla większości z obecnych pracowników, okresu pracy niewyobrażalnego.
Źródło: Urząd Miasta w Mszanie Dolnej / Oprac. (mr)
-
Komentarze na Facebooku Już teraz komentuj na naszym Facebooku
-
Czekamy na Wasze listy Napisz do nas na adres kontakt@gorce24.pl
-
Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku
Komentarze
07.01.2013 19:25
IP: 83.9.135.26
No Thadziu nie daj sie prosić no.... Rozwiej nasze wątpliwości. A może pytanie Patryka jest niewygodne i lepiej je przemilczeć?
05.01.2013 11:24
IP: 83.28.140.240
Panie Burmistrzu. Skoro tak juz się Pan udziela w godzinach pracy to może Pan wytłumaczy nam prostym mieszkańcom Mszany co robi w Um Pana zastępca Pan Baran. W dobie kryzysu i wyczerpujących sie dotacji unijnych czy zasadne jest utrzymywanie stanowiska pracy za 10tyś zł miesięcznie? Jakie to działania Pana Barana usprawiedliwiają tak wysoką pensję. Proszę podać konkretne projekty, kwoty dotacji nad zdobyciem których obecnie pracuje Michał Baran. Czy wie Pan ile rzeczy można w Mszanie zmienić za 10tyś zł miesiecznie??...... Można by było chociaż oświetlić Mszanę świątecznym oświetleniem. Którego to w tym roku nie było (1 raz odkąd pamiętam). Oczywiscie pod nowymi galeriami światełka są - ciekawe dlaczego tylko tam? No chyba że Pan Burmistrz uważa że w Mszanie oświetlenie świąteczne jest niepotrzebne bo do oświetlenia wystarczy blask bijący z zapracowanych twarzy Burmistrza i jego zastępcy. P.S : Kamil nie od dziś wiadomo że burmistrz i zapewne jego pracownicy w godzinach pracy wertują fora internetowe sprawdzając czy aby czasem nie pojawiły się komentarze godzące w tak pieczołowicie kreowany wizerunek naszego nieomylnego mera.
05.01.2013 09:01
IP: 83.5.199.141
Skoro dało się rozdysponować zakresy czynności odchodzących na emeryturę wśród pracowników Urzędu wniosek jest jeden - w Urzędzie jest przerost administracji. Tylko w tym przypadku da to oszczędność minimum 100 tys. rocznie. Proponuję przeanalizować zakresy czynności na innych stanowiskach pracy.
04.01.2013 14:43
IP: 83.30.119.103
Myślę, że w godzinach pracy zarówno pracownicy jak i szefowie powinni zajmować się swoimi obowiązkami, a nie śledzić co kto napisał na forum i polemizować z internautami. Ci pracownicy zbyt dużo kosztują podatników, którzy mają prawo wymagać od nich konkretnej pracy, a nie buszowania w internecie. Sądzę, że w tej opinii nie jestem odosobniony.
04.01.2013 09:10
IP: 95.48.71.18
Ma rację niejaki "smoczuś" - jakie konkursy ? Konkursów nie będzie i nie będzie też starych-nowych miejsc pracy dla BMW (bierny, mierny,wierny) Miejsce p. Z.Czech zajęła już p. Faustyna Kaletka przejmując jej zakres obowiązków i zostając przy od dawna jej przypisanej informacji publicznej (BIP) zaś zakres czynności które realizował p. inż.W.Malec został rozdysponowany wśród pracowników referatu inwestycyjnego i zamówień publicznych.
03.01.2013 17:03
IP: 83.28.0.223
Jakie konkursy? :) Zapewne bedzie tak jak zwykle.... Prace dostana Ci co ją powinni dostać. Słabi, mierni ALE WIERNI!
03.01.2013 15:26
IP: 79.191.80.189
Zwolniły się dwa miejsca pracy. Kiedy konkursy?