Wiadomości
Data: 22 czerwca 2018, Piątek / Ilość wyświetleń: 1715
Przyjaźni pszczołom
Szkoła Podstawowa w Glisnem włączyła się w ogólnoświatowy program ochrony pszczół. Mimo tego, że jesteśmy małą placówką, możemy zrobić coś dobrego dla środowiska naturalnego – o motywach działania opowiada szkolna opiekunka projektu. Pszczoły spełniają bowiem bardzo ważną rolę w ekosystemie. Są odpowiedzialne za zapylanie roślin i co za tym idzie, za ilość plonów.
Trzeba zadawać sobie sprawę, że dewastacja środowiska doprowadziła do wymierania pszczół.
Jest jedno zdanie, przypisywane Albertowi Einsteinowi, który miał powiedzieć „Jeśli wyginą pszczoły, człowiekowi zostaną cztery lata istnienia” – dodają gliśnianie. Uczniowie naszej szkoły, wspólnie z nauczycielami, założyli mały ogródek kwiatowy, w którym posadzili kwiaty, warzywa i owoce. Wspólnie zadbali o wygląd tego zakątka, ozdobili go wiatrakami i figurkami; podlewali i dbali o jego otoczenie.
W szkole powstała również gazetka na temat znaczenia pszczół w środowisku. Na lekcji plastyki uczniowie spod Lubonia tworzyli prace związane z tym tematem – pszczoły z papieru i kolorowanki. Uczestniczyli także w pogadankach na temat środowiska. Mogli również odwiedzić pasiekę miejscowego pszczelarza, który jest pradziadkiem jednego z uczniów SP w Glisnem. Zobaczyli tam pięknie ozdobione ule i pracę przy pszczołach. Uczestnicy projektu oglądali filmy z działań innych dzieci na całym świecie, dostępne na portalach edukacyjnych np. TEDed, a także filmy animowane „Z kamerą wśród pszczół” przygotowane przez Instytut Ogrodnictwa.
Wspólne działania nie zmieniły może stanu środowiska, ale z pewnością rozbudziły ciekawość, świadomość i odpowiedzialność za otaczającą nas naturę – podsumowują nauczyciele z Glisnego.
Uczniowie SP w Glisnem, nauczyciel Anna Stanisławska
Jest jedno zdanie, przypisywane Albertowi Einsteinowi, który miał powiedzieć „Jeśli wyginą pszczoły, człowiekowi zostaną cztery lata istnienia” – dodają gliśnianie. Uczniowie naszej szkoły, wspólnie z nauczycielami, założyli mały ogródek kwiatowy, w którym posadzili kwiaty, warzywa i owoce. Wspólnie zadbali o wygląd tego zakątka, ozdobili go wiatrakami i figurkami; podlewali i dbali o jego otoczenie.
W szkole powstała również gazetka na temat znaczenia pszczół w środowisku. Na lekcji plastyki uczniowie spod Lubonia tworzyli prace związane z tym tematem – pszczoły z papieru i kolorowanki. Uczestniczyli także w pogadankach na temat środowiska. Mogli również odwiedzić pasiekę miejscowego pszczelarza, który jest pradziadkiem jednego z uczniów SP w Glisnem. Zobaczyli tam pięknie ozdobione ule i pracę przy pszczołach. Uczestnicy projektu oglądali filmy z działań innych dzieci na całym świecie, dostępne na portalach edukacyjnych np. TEDed, a także filmy animowane „Z kamerą wśród pszczół” przygotowane przez Instytut Ogrodnictwa.
Wspólne działania nie zmieniły może stanu środowiska, ale z pewnością rozbudziły ciekawość, świadomość i odpowiedzialność za otaczającą nas naturę – podsumowują nauczyciele z Glisnego.
Uczniowie SP w Glisnem, nauczyciel Anna Stanisławska
-
Komentarze na Facebooku Już teraz komentuj na naszym Facebooku
-
Czekamy na Wasze listy Napisz do nas na adres kontakt@gorce24.pl
Zobacz także
Od poniedziałku nastąpi zmiana organizacji ruchu na DK47 w Rdzawce
Piątek, 26 kwietnia 2024 12:20Budowa ruszyła
Piątek, 26 kwietnia 2024 08:34Majówka w Amfiteatrze z Meloarte
Piątek, 26 kwietnia 2024 08:33Gminny konkurs na plakat teatralny
Czwartek, 25 kwietnia 2024 16:05Jak pozbyć się gruzu zgodnie z prawem?
Czwartek, 25 kwietnia 2024 15:34
Zaproszenia
Zdjęcia
Rabka-Zdrój: Postępy prac na budowie bloku SIM przy ul. Kilińskiego
Czwartek, 25 kwietnia 2024
LXXXII Sesja Rady Miejskiej w Rabce-Zdroju
Środa, 24 kwietnia 2024
Rabka-Zdrój: Auto wjechało do Słonki
Środa, 17 kwietnia 2024
Ogłoszenia
Reklama