• Czwartek, 9 lipca 2020
  • Imieniny: Lukrecji, Weroniki, Anatolii

Informacje

Przygotowania do budowy nowej drogi z Rabki do Chyżnego

Data: 30 czerwca 2020, Wtorek / Ilość wyświetleń: 983

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła przetarg na opracowanie Studium Korytarzowego dla dwujezdniowej drobi krajowej nr 7 Rabka-Chyżne.

Studium Korytarzowe jest podstawowym dokumentem projektowym, przedstawiającym kompleksowo nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Jest to pierwsza dokumentacja projektowa, która określa lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokumentacja ta służy inwestorowi do wstępnej oceny sensowności zamierzenia inwestycyjnego i argumentacji za lub przeciw dalszym pracom projektowym.


Zakres przetargu obejmuje w wykonanie:

· rozwiązań technicznych,

· analizy i prognozy ruchu,

· oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,

· analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko,

· zestawienia kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego,

· analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych,

· porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji.



Zainteresowani przetargiem wykonawcy mogą składać oferty do 10 sierpnia 2020 r.



Zakłada się, iż łączny czas realizacji umowy wyniesie 15 miesięcy od dnia jej zawarcia, przy czym 9 miesięcy trwać będzie opracowanie Studium Korytarzowego oraz 6 miesięcy udzielanie odpowiedzi wykonawcom, którzy będą brać udział w procedurze przetargowej na realizację kolejnego opracowania projektowego (STEŚ – R).



Planowane parametry techniczne drogi:

· klasa techniczna drogi – GP (S)

· prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),

· prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)

· przekrój poprzeczny – 2x2,

· szerokość pasa ruchu – 3,5 m,

· szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m

· szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),

· szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,

· nośność nawierzchni – 115 kN/oś.

Źródło: GDDKIA